دلاراشرکا

دلاراشرکا

delara shoraka سروده های بسیار لطیف و زیبای بانو دلارا شرکا
دلاراشرکا

دلاراشرکا

delara shoraka سروده های بسیار لطیف و زیبای بانو دلارا شرکا

دلاراشرکا _ شاعرانه های زیبا

 


روز بین المللی بشر دوستی


که گیرد دست او

اویی که رنج می کشد

از حوادث رفته بر او

اویی که درمانده است

در جنگ و خشونت

یا که در قحطی و مصیبت

یا که در بلایای طبیعی ،

آیا شیردلی هست ؟

آیا انسانی پیدا می شود ؟

چشمان پر از انتظارش

هنوز می جوید

نجات دهنده خویش را

او حتما می آید

در لباس یک بشردوست

صلیب سرخ و هلال احمر

یا یک ناجی آتش نشان

یا در پوشش اورژانس

یا که در لباسی ... دل آرا ... می آید

او که گذشته است از راحتی

و آسایش و زندگی خود

دراز میکند ، دستان پر مهرش را

و می گیرد دستان تو را

تویی که گرفتار شدی

در حادثه و مصیبت روزگار

( دل آرا شرکاء )

29 مرداد

19 اوت ( آگوست )

روز جهانی بشر دوستی

 

به مناسبت روز جهانی خبرنگار

نشسته بودیم

گرداگرد تلویزیون

که ناگاه پخش شد

این خبر از تلویزیون

به گزارش خبرنگار ما

در ادامه از جلوی دیدگان ما

می گذشت تصاویری از یک فاجعه

مردمان را می دیدیم بی سرپناه

در ویرانه ای خراب

صدمه دیده بودند

آن مردمان شک زده

در آن مصیبت و غم

عزیزان از دست رفته

لحظه به لحظه

گزارش می داد خبرنگار

از احتیاجات آن مردم گرفتار

او بود دوشادوش مددرسانان

آتش نشان و هلال احمر و اورژانس

در آن منطقه که نبود هیچ امکاناتی

آنها بودند در تلاطم و نجات انسانهای بیگناه

کلمه انسانیت در این لحظه

برایم شد معنا

با کدامین واژه می توان

تقدیر کرد از شما انسان های

پر از مهر و فداکار و دل آرا

فقط می توانم بگویم

تو را سپاس

ای انسان نیک سرشت

شما را با جوهره ای

از طلا باید نوشت .

( دل آرا شرکاء )

17 مرداد

 

به مناسبت روز جهانی خانواده

چشمانم گشوده شد

در آغوش خانواده ای

پر از مهر

من پرورده شدم

در دامان خانواده ای

پر از عشق

پر از ایثار و تلاش و مشوق

من اکنون میبینم

جهانم را دل آرا

در امنیت و صلح و صفا

دنیای من روشن است

چون دارم خانواده ای

خوب و دل آرا

( دل آرا شرکاء )

25 مرداد

15 مه _ 25 اردیبهشت

 

از وجود پر مهرت پدر

زندگیم شده گلگون

تو که خود واژه عشقی

تو که خود

آغاز سرنوشت دل آرایی

از تو رسید همه هستی من

نبض مرا ببین

چه بی وقفه میزند

این نوای آهنگین

از وجود توست

پدر دوستت دارم

( دل آرا شرکاء )



 

پدری دارم عزیز و مهربان

هم دوستش دارم به اندازه جان

پدرم با از خودگذشتگی فراوان

می کند کار و تلاش فراوان

هنگام غروب ، می رسد از راه

پدرم با خستگی فراوان

درون دستانش هست

پر از میوه و چیز های خوب و دل آرا

من می دوم شاد و خوشحال

به استقبال پدر مهربان

پدرم دارد بر لبش لبخندی دل آرا

او می کشد مرا در آغوش گرمش

و می زند بوسه ای پر مهر، بر پیشانی ام

من از پدرم آموختم

گذشت و ایثار و حمایت از خانواده را

پدر جانم همیشه زنده باشی

زمین تا که هست

باشد سایه دل آرای تو بر سرمان

( دل آرا شرکاء )




مادرم در وصف عشق تو

قلم را لغزاندم بر روی کاغذ

جوهرش ، رنگش را باخت

در مقابل مهر و صفایت

مادرم می نویسم از توکه 

شروع زندگی منی

تو که از جان و تن خود

بخشودی بر من جان دل آرا

هم تو هستی برایم

استوره ای دل آرا

مادرم ای باعث

سرسبزی و خرمی دلم

قدم هایت را با بوسه هایم

گلباران می کنم

و دستان زحمت کشت را

بر چشمانم می کشم

مادرم تو تا ابد

در قلبم هستی جاری

( دل آرا شرکاء )


 

   

لالایی

لالایی لالایی ای کودک شیرین مامانی

لالایی لالایی ای همدم روزهای تنهایی

لالایی لالایی ای مونس دل بابا و مامانی

لالایی لالایی ای قشنگ کننده روزهای طولانی

لالایی لالایی فردا تو می آیی با سرافرازی

لالایی لالایی فردا تو هستی

مایه افتخار هر ایرانی

لالایی لالایی تو را میبینم

پیروز بر آن چالش های دنیای

لالایی لالایی تو را مینگرم

با دستانی پر زشهامت

و فهم و معرفت انسانی

لالایی لالایی تو را شنیدم

پر از آواز پیروزی، بر آن دیو کاهلی

لالایی لالایی تو را میبینم

با قدرت در آن روزهای سخت روزگار

لالایی لالایی تو هستی

دل آرا در آن عرصه فردا

( دل آرا شرکاء )


  دلاراشرکا شاعرانه های زیبا

شعر خاص دلاراشرکا

شعر زیبا دلاراشرکا

شعر عاشقانه دلاراشرکا

شعر بیادماندنی دلاراشرکا

nghvhav;h

auv

ahv

n;gli

svhdkni

svhda

,dnd,

;gd\

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد